Algemene verkoop voorwaarden sleep.nl
Versie 1.2.3 | Laatst aangepast 2 september 2020
Artikel 1: Waar staan wij voor ?
– Klant is Koning
– Service is voor ons heel belangrijk
– Problemen lossen wij samen op
Artikel 2: Wie zijn wij en voor wie?
Red Rum Companies BV hodn Sleep.nl
Noorddammerweg 13-J
1424NV de Kwakel (NH) | NL
Email: info@sleep.nl
Tel: 020-3373117
Sleep.nl – de webwinkel die je nu bezoekt is bedoeld is voor consumenten. Zakelijke klanten zijn natuurlijk ook van harte welkom. Wij kunnen zakelijke klanten alleen niet de services bieden die een bedrijf graag ziet zoals betalen op rekening, prijs- leveringsafspraken en intracommunautaire levering. Daarvoor verwijzen wij u naar een bezoek aan ons kantoor.
Artikel 3: Herroepingsrecht
Heb je het product ontvangen en ben je er toch niet blij mee? Meld dit dan zo spoedig mogelijk maar in ieder geval binnen 60 dagen na ontvangst bij ons. Wij sturen je dan instructies waardoor je het product / bestelling kunt retourneren. Je hebt vervolgens 7 dagen de tijd om het product terug te sturen. Zodra wij de bestelling in zijn geheel of gedeeltelijk in goede orde hebben ontvangen zullen wij het overeenkomstige bedrag terugboeken. Hier doen wij maximaal 7 dagen over (in praktijk maximaal 2 werkdagen). Heb je bij de bestelling geen verzendkosten betaald – bijvoorbeeld omdat het te betalen bedrag hoger of gelijk is aan het ingestelde bedrag om in aanmerking te komen voor gratis verzending (dit bedrag kan variëren per land) – en wil je een deel van de bestelling annuleren , waardoor het originele bestelbedrag onder het bedrag voor gratis verzending komt dan rekenenen wij de originele verzendkosten die u had moeten betalen en dit bedrag trekken wij af van kosten die u betaald heeft voor de ge-annuleerde producten. Wij stellen het op prijs als u een reden van retour geeft. Dit kunnen wij namelijk goed gebruiken om ons aanbod en service in de toekomst te verbeteren. Je bestelling retourneren aan ons kan zonder kosten – er zijn uitzonderingen.
Er zijn producten die je niet kunt terugsturen als deze geopend zijn. Mocht dit het geval zijn dan staat het altijd erbij in ieder geval zit er een duidelijke ‘hygiëne’ sticker op de verpakking. Met name gordijnen – best wel flinke lappen stof – pakken makkelijk stof, haren en bijvoorbeeld vuil op als deze uit de verpakking gehaald worden in een huiselijke omgeving. Heb je meerdere van besteld dan verwachten we van je dat je maar 1 stuks van de kleinste maat zonodig uit de verpakking haalt en beoordeelt of deze aan je verwachtingen voldoet, bijvoorbeeld om de stof, kleur en/of maat te beoordelen. Het gratis retourneren wordt mogelijk gemaakt doordat u het pakket afgeeft aan een servicepunt van een vervoerder, dat kan bv. PostNL, DHL, DPD of een andere vervoerder zijn. De keuze van vervoerder is aan ons. Heeft u geen mogelijkheid om pakketjes bij een servicepunt af te geven om welke reden dan ook? Dan vervalt het “gratis” retourrecht. Bij het verzenden van het bestelling is de verzender (sleep.nl) verantwoordelijk voor vermissingen en/of schade(s). Bij het retourzenden van de bestelling is wederom de verzender (Klant) verantwoordelijk voor vermissingen en/of schade(s). De kosten van het retourzenden middels een servicepunt op onze instructies zijn voor de rekening van ons, er gelden uitzonderingen.
Als je producten aan ons retourneert zorg er dan voor dat de producten goed verpakt, beschermd zijn en niet kunnen gaan schuiven in de verpakking. Zorg er ook voor dat alleen de nieuwe barcode op het retour etiket en adresgegevens van sleep.nl zichtbaar zijn. Andere zichtbare adressen en/of barcodes dient u te verwijderen.
Artikel 4: Onjuistheden
Iedereen maakt wel eens een fout, en aangezien bij ons ook mensen werken kan het voorkomen dat wij ook een fout maken. Zo kan het bijvoorbeeld voorkomen dat wij bij een product of aanbieding een verkeerde prijs vermelden. Bijvoorbeeld een waardevol artikel voor €0,89 terwijl dit €89,00 had moeten zijn. Aangezien het dan duidelijk is dat dit een (zet en/of type)fout is zijn wij niet verplicht het artikel te leveren voor €0,89. Mocht er zoiets gebeuren dan zullen wij het wel klantvriendelijk oplossen. Zo kun je in dat geval bijvoorbeeld een kortingsbon verwachten.
Artikel 5: Toepasselijkheid
Wij doen ons best om de algemene verkoop voorwaarden onder jouw aandacht te brengen. Hier staat namelijk in wat wij voor je doen en wat je van ons kunt verwachten. Deze voorwaarden zijn van belang als je iets bij ons gaat kopen, of hebt gekocht. Het kan voorkomen dat wij aparte voorwaarden hebben bij een product of dienst. Dit wordt dan altijd duidelijk aangegeven zodat je niet voor verrassingen komt te staan.
Artikel 6: Overeenkomst
Bij ons doe je online zaken in een veilige omgeving. Alle betalingen die je doet zijn versleuteld en beveiligd. Je loopt dus geen risico dat je geld verdwijnt. En mocht er toch iets mis gaan dan vergoeden wij de schade, beloofd! Als je een bestelling hebt geplaatst dan krijg je daarvan een bevestiging per e-mail. Zorg er dus voor dat het e-mail adres dat je hebt opgegeven klopt.
Een bevestiging van je bestelling krijg je automatisch gemaild nadat de bestelling is ingepakt en aangemeld bij de vervoeder om bij ons afgehaald en bij jou bezorgd te worden.
Artikel 7: Wettelijke garantie
Op alle artikelen die je bij ons koopt zit een wettelijke garantie. Dit betekent dat een artikel bij levering in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren moet functioneren voor minimaal de economische levensduur van het artikel – het ene product gaat langer mee dan het andere. Je hebt betaald voor een goed product dus daar heb je ook recht op. Is er toch iets aan de hand? Neem dan contact met ons op en we lossen het voor je op. De factuur van de je bestelling is tevens het garantiebewijs van de artikelen die besteld zijn.
Wil je meer weten over garantievoorwaarden kijk dan op de website van ConsuWijzer, daar lees je wat je rechten zijn als consument. ConsuWijzer is het informatieloket van de overheid voor consumenten.
Artikel 8: Klachtenregeling
Heb je een klacht? Wij zullen er alles aan doen om je klacht te verhelpen. Stuur een mailtje naar info@sleep.nl en we zullen je zo snel mogelijk helpen.
Als we je klacht niet binnen 2 dagen kunnen oplossen dan laten we je weten hoeveel tijd we nodig hebben om het op te lossen.
Bij klachten die niet in onderling overleg opgelost kunnen worden dien je, je te wenden tot Stichting WebwinkelKeur, deze zal gratis bemiddelen. Mocht er dan nog niet tot een oplossing gekomen worden, dan heb je de mogelijkheid om je klacht te laten behandelen door de door Stichting WebwinkelKeur aangestelde onafhankelijke geschillencommissie, de uitspraak hiervan is bindend en zowel ondernemer als consument stemmen in met deze bindende uitspraak. Aan het voorleggen van een geschil aan deze geschillencommissie zijn kosten verbonden die door de consument betaalt dienen te worden aan de betreffende commissie. Tevens is het mogelijk om klachten aan te melden via het Europees ODR platform.
Artikel 9: Betaling en verzending
Nadat wij een bestelling en betaling ontvangen hebben sturen wij je een bevestiging van onze kant met daarin een overzicht. Hiermee komt ook de koopovereenkomst tot stand en zijn deze algemene verkoop voorwaarden van kracht. We maken je bestelling zo snel mogelijk in orde en versturen deze naar het opgegeven adres.
Controleer dus altijd de bestel en verzendgegevens in de bevestiging (deze kan je ook inzien op je account op sleep.nl als je deze hebt aangemaakt) en neem zo snel mogelijk contact met ons op als er onverhoopt toch iets niet goed in staat.
Krijg je een foutmelding in het betaalproces neem dan ook contact met ons op, dan kijken wij hoe we dat kunnen oplossen.
Als je een verkeerd e-mail adres opgeeft dan ontvang je natuurlijk de bestelbevestiging van ons en de updates niet van de verzending en aflevering. Als er in een dergelijk geval achteraf blijkt dat u de bestelling niet ontvangen heeft en er meer dan 7 kalenderdagen zit tussen de bezorgdatum zoals aangegeven door de vervoerder en uw bericht aan ons doen we geen onderzoek meer en komt u niet in aanmerking voor enige terugbetaling of vergoeding.
Artikel 10: Bezorging
Als je bestelling verzameld en ingepakt is, wordt het pakket aangemeld bij een vervoerder om bezorgd te worden. Normaal gesproken worden bestellingen aan de vervoerder overgedragen binnen 1 tot 2 werkdagen. De bezorging duurt gemiddeld – afhankelijk per land – ook nog 1 tot 2 werkdagen. Via de email word je op de hoogte gehouden van de bezorgstatus en het door de vervoerder opgegeven tijdvak van bezorging. Als je bij een bezorgpoging niet thuis bent kan het pakket aan de buren afgegeven worden of bij een bij een servicepunt van de vervoerder bij jou in de buurt. Je krijgt dan een briefje / melding hiervan in de brievenbus of een tekstbericht op je mobiel of email met de informatie. Heb je je pakket niet tijdig ontvangen , check dan de bezorgstatus online via de link naar de vervoerder in het bericht dat je van ons krijgt als we de bestelling versturen. We verwachten wel van je dat jij of iemand anders op het aangegeven tijdstip met marge van bezorging aanwezig bent op het adres.
Artikel 11: Meerdere artikelen bestellen met vermoeden van retourneren
Als je bestelling plaatst waarbij bij ons het vermoeden bestaat dat de kans hoog is dat er artikelen geretourneerd gaan worden behouden wij ons het recht voor om eenzijdig de bestelling te annuleren. We verwachten van jou dat je eerste samples van de stof koopt en daarmee je keuze maakt. Op deze manier voorkomen we onnodige werkzaamheden en vermijden we onnodige kosten. Je kan ook na afspraak langskomen bij ons. Stuur ons daarvoor een email.
We brengen je uiteraard op de hoogte hiervan.
Artikel 12: Retourneren
Producten retourneren kan bij ons altijd binnen 60 dagen na aankoop. Na ontvangst in goede orde ontvangt u de waarde terug op dezelfde wijze als u de betaling gedaan hebt bij het bestellen. Ruilen of tegoedbonnen doen we niet aan. Ruilen is bij ons retourneren en nieuwe nieuwe bestellen.
Instructies retourneren
- Ga naar https://sleep-nl.myparcel.me/returns/create
- Vul de barcode zoals deze op de adressticker op de doos van de bestelling staat in en de postcode
- Download de label/barcode, bijvoorbeeld naar uw mobiele telefoon.
- Verpak de producten schoon en in de originele verpakking in een doos en zorg er voor dat de inhoud niet kan schuiven gedurende transport.
- Breng de doos naar een Postnl servicepunt een laat de barcode scannen, de medewerker print dan een adressticker en doet deze op de doos.
- Vraag om een afgifte bewijs en bewaar deze. Deze kunt u nodig hebben mocht er iets mis gaan met de zending. U blijft verantwoordelijk voor de daadwerkelijk bezorging naar ons adres.
Uitzonderingen
In de volgende gevallen is retournering niet mogelijk
- Na de bedenktijd van 60 dagen
- Als het product beschadigd is of zichtbaar gebruikt
Artikel 13: Kortingscodes:
Maakt u gebruik van een geldige kortingscode die door ons is gepubliceerd, dan wordt bij het retourneren van artikelen de gehele waarde van korting op de bestelling in mindering gebracht.
Artikel 14: Annulering door ons
Wij behouden ons het recht voor om een bestelling te annuleren indien blijkt dat de producten niet meer op voorraad zijn of niet meer in een staat verkeren waarin ze verkoopbaar zijn. In geval van annulering wordt de klant zo spoedig mogelijk geïnformeerd en zal een volledige terugbetaling plaatsvinden.
Artikel 15: Aanpassingen
Zo, dit waren onze algemene voorwaarden. Stukken beter dan normaal denken wij. Als we in de toekomst iets gaan veranderen aan deze algemene voorwaarden dan zullen we dat ook aanpassen op de site en deze pagina. Eén ding is zeker: Als we iets veranderen dan zal het niet nadelig zijn voor onze klanten.
Afsluiting
Op al onze verkopen en leveringen zijn bovenstaande algemene verkoop voorwaarden van toepassing.
Sleep.nl is een handelsnaam van Red Rum Companies BV | KVK 58015213 | IBAN NL35ABNA0401002101 | info@sleep.nl | Noorddammerweg 13-J | 1424NV de Kwakel | Noord-Holland | Nederland